본문 바로가기
Learning English

당신이 새로운 언어를 배우고 싶다면 그곳에서 벗어나 여행을 시작하라.

by JUNE LAB 2018. 11. 23.
336x280(권장), 300x250(권장), 250x250, 200x200 크기의 광고 코드만 넣을 수 있습니다.

I am proud to say (나는 ~라고 말하는 것이 자랑스럽다) / [that I can speak several languages(내가 여러 언어를 말할 줄 안다고) / fluently(유창하게). 

People often assume(사람들은 흔히 추정한다) / [that I have spent years and years(내가 여러 해를 보냈을 것이라고) / taking classes and studying books(수업을 듣고 책을 공부하는 데)]. They believe(그들은 생각한다) / [that learning how to speak a new language(새로운 언어를 구사하는 방법을 배우는 것이) is a time-consuming and intellectual task(시간이 걸리고 교육을 많이 받아야 하는 일이라고)]. This(이것은), / however(하지만), is completely untrue(전적으로 사실이 아니다). I don't live my life(나는 내 삶을 살지 않았다.) in order to new languages(새로운 언어를 배우기 위해).I learn new languages / in order to live a better life. Learning multiple languages, / 


I believe, / mostly involves / traveling to new, exciting places meeting interesting people / Of course, some studying is also required. But it is these travel experiences / that really make language-learning possible, So, if you want to learn a new languages, get out there and start taking a trip.


나는 여러 언어를 유창하게 할 수 있다고 말하는 것이 자랑스럽다. 사람들은 흔히 내가 수업을 듣고 책을 공부하는 데 여러 해를 보냈을 것이라 추정한다. 그들은 새로운 언어를 구사하는 방법을 배우는 것이 시간이 걸리고 교육을 많이 받아야 하는 일이라고 생각한다. 하지만 이것은 전적으로 사실이 아니다. 나는 새로운 언어를 배우기 위해 사는 것이 아니다. 더 나은 삶을 살기 위해 새로운 언어를 배우는 것이다. 내가 믿기로는 여러 언어를 배우는 것은 주로 새롭고 흥미진진한 곳을 여행하는 것과 흥미로운 사람들을 만나는 것을 수반한다. 물론 약간의 공부도 필요하다. 하지만 언어 학습을 실제로 가능하게 만드는 것이 바로 이러한 여행 경험이다. 그러니 당신이 새로운 언어를 배우고 싶다면 그곳에서 벗어나 여행을 시작하라.


  • They believe [that learning how to speak a new language(believe의 목적어(명사절) is a time-consuming and intellectual task].

  • Learning multiple languages(S 동명사구), I believe(삽입구), mostly involves traveling to new, exciting places and meeting interesting people.

  • But it is these travel experiences that really make language-learning possible (It is[was] ~ that 강조 구문)


댓글